Jak wykorzystać content marketing przy ogranizacji eventu i odnieść sukces

Ostatnia aktualizacja 13 listopada 2016

W dobie serwisów społecznościowych organizacja eventu to spore wyzwanie, ale także większe możliwości. Zobacz jakie detale mogą decydować o sukcesie wydarzenia offline’owego i jego popularności w internecie.

Konferencje, wydarzenia, spotkania, szkolenia… Zobacz jak odpowiednio komunikować takie przedsięwzięcia w internecie, żeby zyskały rozgłos, a później, w czasie trwania, były odpowiednio relacjonowane.

1) Eventy na Twitterze

Relacja z konferencji na Twitterze to po pierwsze, rozgłos dla eventu i szansa zdalnego uczestniczenia dla osób nieobecnych. Po drugie, to świetna okazja do networkingu i nawiązywania relacji wśród uczestników. Aby taki backchanel funkcjonował z powodzeniem, organizatorzy powinni zadbać o krótki #hashtag. Najlepiej komunikować go razem z hasłem do wifi 🙂

Warto także wyznaczyć osobę z własnej ekipy do relacjonowania eventu na żywo. Taki moderator może również zachęcać uczestników na Twitterze do pozostawiania opinii i oceniania konferencji na bieżąco.

2) Wydarzenia na Facebooku

Dzisiaj wydarzenia ogłaszane na Facebooku to już standard. Diabeł jednak tkwi w szczegółach. Zadbaj o to, by event miał przyciągające zdjęcie. Takie wydarzenia zdecydowanie bardziej przyciągają uwagę. Nie zapomnij również o call to action (CTA), czyli wezwaniu do działania. Jeśli wydarzenie wymaga rejestracji, zarezerwowania miejsca etc., to koniecznie umieść te informacje w opisie i dodaj do nich właściwy link.

Wzorowo ogłoszone wydarzenie, to również niezbędne informacje o godzinach, lokalizacji, ewentualnie o dojedźcie na miejsce.

3) Google+

Atrakcyjne ogłoszenie wydarzenia umożliwia również Google Plus. Przede wszystkim ogromnym – nomem omen – plusem jest integracja z kalendarzem Google’a. Adresat zaproszenia może od razu wpisać takie wydarzenie do kalendarza, a dzięki przypomnieniom na pewno go nie przeoczy. Google+ oferuje również wysyłkę spersonalizowanych zaproszeń, co jest dodatkową atrakcją.

Szkolenia, czy mniejsze konferencje świetnie sprawdzą się również relacjonowane na żywo przez Google Hangouts.

4) Infografiki

Dobrym pomysłem na popularyzację eventu jest infografika, którą publikujemy jeszcze przed wydarzeniem. Warto także zaangażować w jej tworzenie prelegentów, czy też zawrzeć wartościowe informacje dla uczestników, a z pewnością wieści o konferencji dotrą do szerszej publiczności.

5) Wideo

Wśród narzędzi content marketingowych wideo przeżywa prawdziwy rozkwit. Zaangażuj prelegentów oraz uczestników poprzednich konferencji do wzięcia udziału w takim zachęcającym wideo w formie zapowiedzi.

Jeśli tylko masz techniczne możliwości, to oczywiście relacja na żywo jest bardzo dobrym pomysłem. Event dostaje także drugie życie, jeśli po konferencji opublikujemy wideo z poszczególnych prelekcji np. na YouTube. Dobrym przykładem jest relacjonowanie konferencji Mail My Day.

6) Blogerzy i liderzy opinii

Zaproś do udziału w wydarzeniu osoby wpływowe w danej społeczności, z dużym zasięgiem. Ich udział popularyzuje sam event, a także jest okazją, by nadać mu większy rozgłos. Dziś, kiedy blogosfera cieszy się dużą popularnością, warto nawiązać współpracę z blogerami powiązanymi z daną branżą i osobami wpływowymi w serwisach społecznościowych.

7) Geolokalizacja

Jeśli Twoje wydarzenie będzie okazją, by odblokować swarm badge na Foursquarze, to znaczy, że jesteś naprawdę dobrym organizatorem. Zachęć uczestników wydarzenia, by meldowali się w serwisach społecznościowych i pokazali swoim znajomym gdzie są. W ten sposób wieść o wydarzeniu ponownie, ale tym razem innymi kanałami, zdobędzie coraz większy zasięg.

8) Blogowanie na żywo

Coraz popularniejszym trendem jest nie tylko relacjonowanie wydarzenia na bieżąco na mikroblogach (np. Twitter), ale także na blogach. Krótkie posty, których pojawia się kilka w czasie jednego wydarzenia, przykuwają uwagę niemal tak samo jak live streaming. O relacjach na blogu po wydarzeniu już nie wspominam, gdyż powinno to być standardem 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *