Jak prowadzić bloga firmowego?

Blog firmowy buduje wizerunek firmy, wspiera zbieranie leadów, a wreszcie zwiększa sprzedaż. Tylko jak robić to dobrze? Zobacz jak prowadzić bloga firmowego, by działał na korzyść Twojej firmy!

Pisaliśmy już o tym jakie są 3 powody, dla których musisz mieć bloga firmowego. Przypomnijmy, że są to:

  1. Wzmocnienie pozycji w wyszukiwarkach
  2. Budowa pozycji eksperta w swojej dziedzinie
  3. Konwersja i sprzedaż

Jakiś czas temu pisaliśmy także o tym, że prowadzenie bloga firmowego o… firmie, nie jest najlepszym pomysłem. Zobacz: Najnudniejszy blog świata. Jak przynudzać zawodowo. Takie podejście jest jak nieudana randka egocentryków, na której każdy chce opowiadać tylko o sobie. A przecież blog jest także po to, by budować relacje. Powinien być jak randka firmy z klientem i oczywiście inicjatywa w tym układzie należy do firmy.

O czym pisać bloga firmowego?

Aby dobrze odpowiedzieć sobie na to pytanie musimy wiedzieć po co w ogóle firma zakłada bloga. Niezbędne tutaj są cele content marketingu, sprecyzowanie grupy docelowej oraz insightu konsumenckiego. Obok celów biznesowych blog powinien być miejscem budowania społeczności wokół marki, relacji między firmą a klientami, ale także bezpośrednio między klientami. Blog może dostarczać wiele cennych informacji o produkcie i firmie, ale nie w bezpośredni sposób. Lepiej postawić na edukację czy rozrywkę, zamiast nachalnie sprzedawać produkt. Content marketing powinien być dialogiem i wartością dla odbiorców.

Cztery inspiracje blogowe

Oto cztery przykłady udanego podejścia do prowadzenia bloga firmowego.

1) FreshMail

Blog FreshMaila, firmy oferującej platformę do email marketingu, to ogromna wartość merytoryczna nie tylko dla klientów FreshMaila. Wpisy na blogu obejmują szereg zagadnień e-marketingowych – praktyczne rozwiązania, konkretne wskazówki czy dobre praktyki. Autorzy, eksperci w swojej dziedzinie, nie ograniczają się tylko do pisania o email marketingu. Takie podejście buduje wizerunek FreshMaila jako firmy nowoczesnej, otwartej, z szerokim spojrzeniem na branżę i trendy.

 

2) Adobe

Blogi Adobe – bo firma ma ich kilka – to również przykład blogów edukacyjnych, wyspecjalizowanych w danych produktach. W postach znajdziemy setki porad i wskazówek jak korzystać z narzędzi Adobe, a to wszystko okraszone przykładami wizualnymi. Poniżej na przykładzie filmiku In Motion.

In Motion from Aaron Grimes on Vimeo.

 3) Dilmah

O herbacie można pisać wiele. Rodzaje herbat, sposoby parzenia, właściwości itd. itd. Marka Dilmah postawiła jednak na styl życia kojarzący się z herbatą – kojąca muzyka, slow life, minimalizm, natura, wyciszenie. W klimat treści wpisuje się również wizualna strona bloga. Pomysł z ogromnym potencjałem, ale czekamy na więcej wpisów 🙂

 4) Zaduma.pl

Usługi pogrzebowe na pierwszy rzut oka nie są wdzięczną tematyką na bloga. Każdy jednak, kto znalazł się w trudnej sytuacji jaką jest strata bliskiej osoby wie, ile spraw trzeba załatwić oraz ile znaków zapytania staje na drodze. I na te właśnie pytania odpowiadają treści na stronie Zaduma.pl, a niedawno firma uruchomiła także bloga. Udane podejście do content marketingu w bardzo specyficznej niszy… choć trzeba przyznać, że z z szeroką grupą docelową.

 

A jakie blogi firmowe Ty czytasz? Zostaw link w komentarzu!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *