Szlak opowieści Jacka

Rzadko książka marketingowa jest intelektualną przyjemnością. Kiedy pisze ją doświadczony dziennikarz, z wyczuwalnym dystansem do opisywanych kampanii, to taki właśnie efekt dostajemy.

„Opowieści w marketingu” Jacka Szlaka to zbiór artykułów autora, publikowanych dotąd oddzielnie w magazynach branżowych. Książka podzielona jest na cztery części tematyczne. Są to kolejno: content marketing, storytelling, marketing szeptany i reklama natywna. Cztery bardzo bliskie sobie tematy, które autor objaśnia, definiuje, ale też komentuje, co uważam za szczególną wartość książki.

O ile omówienie wymienionych tematów dla zaawansowanych marketerów nie będzie wystarczające – trudno w jednej książce zagłębić się w tak obszerną problematykę – to z całą pewnością jest to świetna pozycja dla osób, które chcą usystematyzować wiedzę, czy wgryźć się w omawiane case’y. Znajdziemy tu wiele kampanii z polskiego jak i światowego podwórka marketingowego. Autor analizuje działania poszczególnych agencji, a nierzadko ośmiela się na ironiczne komentarze, również w stosunku do mediów.

Całość książki utrzymana jest w lekkim, konwersacyjnym stylu i to bardzo pomaga zakryć skoki tematyczne pomiędzy poszczególnymi rozdziałami. Wyczuwalny jest również zdystansowany stosunek autora do świata reklamy. Lektura utrzymana w intelektualnym stylu, a jednak o tematach z natury krzykliwych, jest oddechem od szumu serwisów społecznościowych.

„Opowieści w marketingu” to nie jest jednak książka dla początkujących. Jacek Szlak bardzo sprawnie porusza się w świecie mediów i marketingu, co prezentuje na kolejnych stronach. Obok niespiesznie omawianych pojęć i definicji znajdziemy tu mnóstwo żargonu, nazwisk, agencji. Dla osoby bez znajomości tematu może to być sporym wyzwaniem. Autor bloga 100ry.pl pokusił się nawet o wypisanie najtrudniejszych słów – nie tylko tych branżowych – i trzeba przyznać, ze zasób słownictwa Jacka Szlaka jest imponujący, choć faktycznie miejscami może to wprowadzać czytelnika w… konfuzję. W zakłopotanie, pisząc prościej.

Książka wydana jest ze staraniem o każdy detal, co uprzyjemnia lekturę. Zwraca też moją uwagę na kolejne pozycje wydawnictwa Słowa i Myśli, które bardzo prężnie się rozwija. A Opowieści Szlaka polecam.

jacek_szlak_opowiesci

Jeden komentarz na temat “Szlak opowieści Jacka

  1. W tej recenzji pojawiło się kilka rzeczy, których zabrakło w mojej. 🙂 Potwierdzam też fakt, że przeczytanie tej książki to była duża przyjemność dla intelektu. 🙂 P.S. Dziękuję za wzmiankę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *