Jak tworzyć treść przyjazną dla użytkowników, a tym samym dla Google’a

Google Panda i Pingwin to zmora wielu właścicieli stron internetowych. Najlepiej jednak zaprzyjaźnić się z algorytmami Google’a i dawać im to, co lubią najbardziej, czyli wartościową treść.

1) Przeanalizuj swoją treść

Zacznij od analizy treści, którą masz aktualnie na stronie. Niezależnie od tego, czy jesteś wydawcą, posiadasz stronę ofertową, czy prowadzisz sklep internetowy, możesz zrobić wiele, by treść którą dysponujesz była lepsza i bardziej doceniana przez Google. Duplikaty, krótkie formy, treść mało wartościowa, a także za dużo reklam, to jest coś, czego Google Panda bardzo nie lubi. Popraw jakość swojego contentu. Przy konstrukcji tekstów stosuj webwriting i dbaj o unikatowość oferowanych treści.

2) Twórz oryginalny, użyteczny i wartościowy content

Treść, która jest doceniana przez Google’a to taka, która jest wysoko oceniana przez użytkowników. Aby Twoje treści były użyteczne rozwiązuj problemy swoich klientów, edukuj, dostarczaj cennych informacji. Bądź oryginalny. W takim podejściu z pewnością pomoże utworzenie person, by odpowiadać na oczekiwania i potrzeby swojej grupy docelowej.

3) Promuj swój content

Świetne treści to takie, które docenią użytkownicy i chętnie będą się nimi dzielić z innymi internautami. Twoim celem jest zatem tworzenie tak dobrych treści (a jednocześnie relacji), aby pozyskiwać linki z innych, wartościowych stron. Im więcej dobrych i mocnych linków pozyskasz, tym wyższą pozycję zajmiesz w Google.
Pozyskiwanie linków (ang. link building) nie jest nielegalne, o czym wypowiadał się również ostatnio Matt Cutts z Google, a przynajmniej nie takie pozyskiwanie, o którym tutaj piszemy. Google wychodzi z założenia, że jeśli tworzymy wartościowe treści, to będziemy pozyskiwać linki w naturalny sposób (czyli legalny). Działanie odwrotne, czyli najpierw pozyskiwanie linków i oczekiwanie sukcesu, a jednocześnie brak treści, to ślepa uliczka…

 

4) Social Media

Dostosuj swoją stronę do udostępniania contentu w serwisach społecznościowych (Twitter, Facebook, Google+) i daj możliwość współdzielenia treści przez Twoich użytkowników. Im więcej takich sygnałów społecznościowych będziesz pozyskiwał, tym popularniejsza będzie Twoja treść, a tym samym zwiększasz szansę na pozyskiwanie większej liczby linków.
Stosuj się do zasad inbound marketingu, czyli bądź w internecie wszędzie tam, gdzie są Twoi klienci. W tym w social media.