Black Friday i świąteczne wydatki w pandemii

Ostatnia aktualizacja 15 listopada 2020

Wszystko wskazuje na to, że świąteczne zakupy przeniosą się z zatłoczonych galerii do internetu. Konsumenci deklarują, że już w Black Friday rozpoczną zakupy i będą szukali okazji do… oszczędności.

Black Friday i świąteczne zakupowe szaleństwo były w Polsce na wznoszącej się fali od kilku lat. Globalne prognozy co do konsumpcji wskazują na oszczędności, ale w końcu Black Friday to właśnie promocje, czyli oszczędzanie. Czyż nie? 🙂 

W Polsce już teraz firmy kurierskie zapowiedziały, że warto rozpocząć świąteczne zakupy, by wszyscy otrzymali swoje przesyłki na czas. Black Friday wypada zatem w idealnym czasie, by upolować dobre okazje.

Czarny Piątek od dawna celebrowali na zakupach Brytyjczycy. Co mówią badania o mieszkańcach wysp w tym roku?

Badanie Klarna and Retail Economics mówi, że:

  •  Ponad 1/3 (37 proc.) Brytyjczyków twierdzi, że będzie unikać wizyt w sklepach stacjonarnych (jeśli w ogóle będą otwarte…).
  •  Jednocześnie 33 proc. planuje upolować coś już w Czarny Piątek w ramach świątecznych zakupów i załapać się na dobre promocje.
  • 36 proc. planuje ograniczyć świąteczne wydatki, a 12 proc. planuje wydać więcej niż w zeszłym roku!

Sierpniowe badanie Havas Media Group mówi z kolei, że:

  • 45 proc. kupujących będzie zdecydowanie skromniej w swoich wydatkach obchodzić Black Friday.
  • 26 proc. konsumentów planuje wydać mnie niż zwykle, a 30 proc. tyle samo.
  • O 29 proc. mniej mają zamiar wydać konsumenci na ubrania i buty.
  • Najchętniej na promocji widzieliby jedzenie i napoje – o 16 proc. większe zainteresowanie niż rok temu.

A co z Polakami? Z polskich raportów również wynika, że Polacy w pandemii przenieśli się do sieci, więc to tutaj będą chcieli korzystać z okazji na Black Friday w ramach przedświątecznych zakupów. 

Według deklaracji możemy mieć zatem przesunięcie świątecznych wydatków na wcześniejszy okres niż było to rok temu, a co za tym idzie, być może wydatki na Black Friday wcale nie zmaleją, a wręcz przeciwnie?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *