Content marketing to powrót do rozmowy, budowania relacji, indywidualnego podejścia do każdego klienta. Inspiruj się handlarzami na bazarach. Przyjrzyj się jak rozmawiają ze swoimi klientami, jak potrafią zaprezentować swoje produkty.
Zawsze w czasie podróży szukam bazarów i targów. Tych wszystkich pchlich miejsc gdzie ludzie się spotykają by handlować, wymieniać się towarem, podglądać i wreszcie… rozmawiać. To miejsca tętniące życiem, autentyczne i pełne energii. Szczególna pod tym względem jest Afryka Północna, o czym z pewnością niejeden czytelnik się przekonał… my friend 🙂
Ale absolutnym szaleństwem jest dla mnie Maroko. Kraj soczysty, inspirujący i wiodący prym w content marketingu! Podróżując po Maroku uczymy się, że spojrzenie handlarzowi w oczy skończy się nagabywaniem. Ale dla nich to zupełnie naturalne. To budowanie relacji. Najpierw dają siebie, zapraszają do sklepu, opowiadają swoją historię, edukują. Tak, często oszukują. Ale co z tego! W tym także są prawdziwi. Traktują to jak grę, a my z każdym dniem uczymy się zasad.
Content marketing powinien być właśnie taką relacją firmy z klientami. Naturalną, niewymuszoną, wnoszącą wartość. Relacją opartą na rozmowie. Jak powiedział Doug Kessler: „Tradycyjny marketing przemawia do ludzi. Content marketing rozmawia z nimi!”.
Zapraszam do obejrzenia prezentacji. Wszystkie zdjęcia (no dobra, z wyjątkiem zdjęcia Steve’a…) zrobiłam sama. To zdjęcia ludzi, z którymi rozmawiałam. Nie zawsze kupowałam.