Każdy, kto prowadzi działania content marketingowe wie, że pomysły w końcu mogą się skończyć. A jeśli zaczynamy dopiero wdrażać strategię content marketignową, to warto wiedzieć jakich słów kluczowych poszukuje nasza grupa docelowa.
Skąd czerpać wiedzę na temat naszego konsumenta? Gdzie szukać pomysłów na treści? Na podstawie czego najlepiej budować personę? Dziś pod lupą narzędzia, które są kopalnią insightów konsumenckich. Przede wszystkim jednak są to narzędzia, które ułatwią nam poszukiwanie tematów na treści w działaniach content marketingowych i ułatwią nam precyzowanie słów kluczowych do tekstów.
Answerthepublic
To narzędzie poznałam na konferencji I love Marketing – dzięki Cezary Lech! Uwagę przykuwa oryginalny design strony jak i samych funkcjonalności. Zapytaj o interesujące Cię słowa kluczowe w wybranym języku i ciesz się kopalnią wiedzy na temat potrzeb swoich klientów. No to co? Nowa karta i www.answerthepublic.com, sprawdzisz później, a my lecimy dalej z narzędziami!
SEMRUSH
W strategii content marketingowej nie można zapomnieć o odpowiednich słowach kluczowych. Chcesz wiedzieć czego szukają Twoi klienci albo jakie słowa kluczowe wykorzystuje konkurencja? Idź na www.semrush.com i sprawdź! Proste? Proste.
SimilarWeb
Zobacz jaki ruch mają strony na których się wzorujesz, czy też zweryfikuj skąd czerpią ruch. Bezcenna wiedza na temat najlepszych na rynku i na temat konkurencji. Statystyki, źródła ruchu, ocena strony, a to wszystko szybko i ładnie podane. Takie rzeczy tylko na www.similarweb.com.
Search Metrics
Świetne treści – kapitalny blog firmowy – i oczywiście narzędzie do działań content marketingowych. To firma, która sama pokazuje jak robić to dobrze, więc już dziś warto odwiedzić www.searchmetrics.com.
Ubersuggest
Niech Cię nie zmyli nazwa. Nie znajdziesz tu kierowców. Ubersuggest to właściwe miejsce, jeśli z uporem maniaka poszukujesz słów kluczowych i nowych inspiracji do tworzenia treści.
Ahrefs
Działasz w niszy, a może potrzebujesz content marketingu dla trudnej branży? Szukasz inspiracji, słów kluczowych, patrzysz na czym skupia się konkurencja? Skorzystaj z www.ahrefs.com.
Keyword planner oraz Google Trends
Jeśli mówimy o inspiracjach w poszukiwaniu tematów, to nie może zabraknąć planera słów kluczowych Google AdWords oraz Google Trends. Google wie o nas wszystko i jeszcze więcej – warto czerpać z tej mądrości!
Buzzsumo
Każdy, kto zajmuje się content marketingiem zna Buzzsumo, więc nie wypada ich pominąć w takim zestawieniu. W końcu nie bez powodu mają tak silną pozycję. Przepływa przez Ciebie właśnie fala gorąca, bo jedyne Twoje skojarzenie w tym momencie to sumo? Czas nadrobić zaległości – www.buzzsumo.com.
SEMSTORM i SENUTO
Mamy swoje polskie rozwiązania. Jeśli nadal drążysz temat słów kluczowych i inspiracji do działań content marketingowych zajrzyj na www.semstorm.com oraz www.senuto.com.
Serwisy społecznościowe i dyskusje internetowe
W poszukiwaniu tematów nie może zabraknąć przeglądania serwisów społecznościowych, podglądania o czym rozmawiają ludzie w grupach tematycznych, a także zaglądania na tradycyjne fora, jeśli jest tam nasza grupa docelowa. Skoro jesteśmy przy Facebooku, to należy też wspomnieć o Facebook Audience Insights, czyli narzędziu Facebookowym, dzięki któremu lepiej poznamy naszych odbiorców.
Facebook Audience Insights
Spodobały Ci się powyższe narzędzia? Nie ma za co. Śmiało podziel się tekstem w serwisach społecznościowych. Masz swoje sprawdzone rozwiązania, których tutaj zabrakło? Zostaw komentarz!
Pingback: Jak szukać pomysłów na działania content marketingowe – Happy Content