Dzień Matki w social media. Co działa?

26 maja tuż, tuż. Zaraz na Facebooku wysypią się zdjęcia mam, bukiety kwiatów i promocje. Co działa najlepiej, by angażować odbiorców w serwisach społecznościowych w tym wyjątkowym dniu? Podpowiadam!

Kampania Amazon #MomBeAGirlAgain
Kampania Amazon #MomBeAGirlAgain

 

Jedynie w Polsce Dzień Matki obchodzimy 26 maja. W większości krajów to święto przypada na drugą niedzielę maja, ale w Polsce dopiero przed nami! Za kilka dni w serwisach społecznościowych na pewno się zadzieje. Co roku się dzieje. Warto zatem swoją markę również zaprzęgnąć do działania, do osadzenia jej w odpowiednim kontekście, by uzyskać zaangażowanie odbiorców.

Jakie formy postów?

Ponieważ za nami już kilka ładnych lat ogrywania Dnia Matki w serwisach społecznościowych, to dobrze wiemy co działa i angażuje.

#Promocje

To ostatni dzwonek, by zaoferować swoim odbiorcom ofertę specjalną z okazji Dnia Matki. To bardzo użyteczna forma działania, jeśli nasz produkt nadaje się na prezent oczywiście!

#Throwback

Co prawda Dzień Matki 2017 przypada w piątek, ale wzorując się na znanym z social media #ThrowbackThursday wiemy, że wszyscy lubią sobie powspominać. Zaangażuj odbiorców do wspomnień związanych z mamą, a na pewno możesz liczyć na duży odzew!

#Cytaty

Ah te wzruszające cytaty. Szerują się jak szalone. Jeśli działasz w pośpiechu, to znalezienie pięknego cytatu nie powinno być trudnej. Użyj np. Canvy, by zrobić to w atrakcyjnej wizualnie formie i niech leci w świat 🙂 PS Nie zapomnij o niewielkim logotypie swojej marki!

#Hashtag

Dzień Matki może być początkiem długofalowej komunikacji. Zwłaszcza jeśli marka wymyśli swój chwytliwy hashtag z tej okazji. Inspiracją może być Amazon z reklamami i przesłaniem #MomBeAGirlAgain.

#Mama w roli głównej

Jeśli twoja grupa docelowa to mamy małych dzieci, to warto skorzystać z faktu, że ich centrum wszechświata są dzieci, które jeszcze nie przychodzą z laurkami. Tutaj sprawdzi się mama w roli głównej i emocje związane z macierzyństwem.

#Poczucie humoru

Niech nie będzie tak poważnie. To przecież radosne święto. Świetnym przykładem komunikacji z jajem jest Body Shop z… królową!

I wcześniejsza kampania w tym samym stylu:

Jeśli chcemy grać na emocjach, to dziś powinno się to robić w sposób odpowiedzialny. Choć kampania SickKids jest trudna, to jednak przebija się z niej siła. Siła, na której oparte jest macierzyństwo i o tym przy każdym poście warto pamiętać.