Content marketing po polsku – Wstęp i spis treści

Od dziś na rynku dostępna jest pierwsza polska książka w całości poświęcona content marketingowi. Zapraszam do lektury, a poniżej krótki fragment na zachętę i… podziękowania.

„Content marketing po polsku. Jak przyciągnąć klientów” to praktyczny poradnik dla wszystkich, którzy zajmują się komunikacją, budowaniem marki, prowadzą firmę, pracują nad swoim personal brandingiem. W skrócie, jest to książka dla wszystkich, którzy zdają sobie sprawę z siły internetu i szukają pomysłu na swoje działania w Sieci.

PODZIĘKOWANIA

Ponieważ blog – także ten firmowy – pozwala na prywatę, chciałabym w tym miejscu podziękować kilku wyjątkowym osobom.

Jarosław Królewski i Paweł Sala – dziękuję za zaufanie!

Paweł Tkaczyk i Michał Brański – dziękuję za recenzje!

Joanna Stopyra i Dominik Kaznowski – dziękuję za współpracę! Wasze rozdziały to ogromna wartość tej książki! Asia, współpraca z Tobą to nie tylko skuteczność, ale i czysta przyjemność. Ogromne dzięki za każdą chwilę i pomoc!

Martyna Krajewska i Julita Słonczewska – nie mogę Was tak publicznie chwalić, bo już się HR-owcy upominają! Ale co tam! 😀 Jesteście genialne, a bez Was King już dawno by mnie zjadł na śniadanie! Dziękuję! I ogromne podziękowania dla całego zespołu Content King!

Dziękuję moim przyjaciołom za wsparcie i motywację w pokonywaniu codziennych, większych i mniejszych, trudności. Dziękuję też moim braciom, którzy szkolili mnie od najmłodszych lat… nie tylko w kwestiach internetowych 🙂

I wreszcie – last but not least dziękuję moim rodzicom. Jesteście NAJLEPSI! :*

KUCHNIA – WSTĘP DO KSIĄŻKI [FRAGMENT]

Zapraszam Cię na wizytę w niezwykłym domu. Jest on niezwykły, bo z jednej strony nie można do niego wejść, a z drugiej – prawdopodobnie wchodzisz do niego codziennie. Niezwykły, bo fizycznie nie istnieje, a jednak pochłania coraz więcej uwagi i pieniędzy. Wreszcie niezwykły, bo choć jest młody, to ma ogromną siłę działania i coraz większy wpływ na domy, które stabilnie stoją od lat, takie jak fabryki czy sklepy. Często siłę destrukcyjną. Zapraszam Cię zatem do domu, którego istnienia nie można podważyć i dłużej lekceważyć. To wirtualny dom Twojej marki. To Twoje miejsce w internecie. Niezwykłe również dlatego, że jest bardzo „kosmopolityczne” i ma – a właściwie powinno mieć – nieograniczony żadnymi granicami zasięg.

Internet wnosi do biznesu transparentność, z jaką wcześniej firmy nie miały od czynienia. Nierzadko możemy obserwować sytuację, kiedy to klienci dyktują warunki i mówią, jak firma powinna działać. Kastomizacja produktów i usług jest dziś standardem. Codziennością jest też porównywanie cen, czytanie opinii o produktach, wywoływanie sytuacji kryzysowych i załatwianie reklamacji w serwisach społecznościowych albo pytanie o zdanie znajomych i nieznajomych.

Dlaczego dom? Jak zapewne zauważyłeś siedzimy właśnie w kuchni. Taki jest tytuł pierwszego rozdziału. Przed Tobą kolejne pomieszczenia, w których zapoznasz się z działaniami, jakie powinny dziś podejmować firmy w internecie. Porównanie internetowej obecności marki do domu jest mi szczególnie bliskie, bo oddaje emocje, które powinny towarzyszyć nowoczesnym działaniom marketingowym. Obecność firmy w internecie powinna opierać się na solidnych fundamentach, mieć trwały mocny dach, ale też powinna być miejscem spotkań firmy z jej klientami. Nie może tu zabraknąć ciepła domowego ogniska, rozmów, dobrej zabawy i działań, które łączą. Działań, które budują społeczność wokół marki.

Takim nowoczesnym podejściem do budowania marki i obecności firmy w internecie jest właśnie content marketing. Potężne narzędzie, które jest rozmową, wartością i lokomotywą napędzającą biznes.

SPIS TREŚCI

Rozdział 1. Kuchnia. Wstęp do content marketingu
1.1. Zbuduj dom dla swojej marki… w internecie
1.2. Czym jest content marketing
1.3. Mity na temat content marketingu
Rozdział 2. Przedpokój. Budowanie Persony
2.1. Do kogo kierujesz swoją komunikację
2.2. Czy to koniec demografii
2.3. Jak budować personę
2.4. Persony w procesie zakupowym
2.5. Z czego powinna składać się persona
2.6. Stwórz mapę emaptii dla persony
Rozdział 3. Gabinet. Webwritng – jak pisać teksty do internetu
3.1. Treści internetowe rozszyfrowane
3.2. Jak czytamy w internecie
3.3. Copywriting internetowy
3.4. Google is King
3.5. Zasady webwritingu
3.6. Idealna długość treści w internecie
3.6.1. Stwórz czytelną strukturę tekstu.
3.6.2. Jakie treści preferuje Google
3.6.3. W poszukiwaniu złotego środka
3.6.4. Blogi
3.6.5. Tytuł e-maila
3.6.6. Długość linijki tekstu
3.6.7. Długość paragrafu
3.6.8. Długość wideo na YouTube
3.6.9. Podcasty
3.6.10. Posty na Facebooku
3.6.11. Posty na Twitterze
3.6.12. Długość ma znaczenie
3.7. Sposoby na tytuły internetowe
3.8. Jak zbudować księgę stylu w strategii content marketingowej
3.9. Zasady copywritingu produktowego, czyli content marketing w e-commerce
Rozdział 4. Jadalnia. Strategia content marketingowa
4.1. Serce domu i marketera – strategia
4.2. Audyt i analiza
4.3. Potrzeby grupy docelowej
4.4. Cele działań content marketingowych i wskaźniki pomiaru
4.5. Narzędzia content marketingowe i narzędzia dystrybucji
4.6. Kalendarz redakcyjny
4.7. Realizacja i pomiar działań
4.8. Od storytellingu do lifestory
4.9. Jak zwiększyć zaangażowanie w social media
4.10. Content marketing marek luksusowych
4.11. Jak wykorzystać content marketing przy organizacji eventu
Rozdział 5. Warsztat. Narzędzia content marketingowe
5.1. Najpopularniejsze narzędzia
5.2. Komunikacja wizualna zwycięża
5.3. Narzędzia dystrybucji
5.3.1. Wprowadzenie
5.3.2. Slideshare
5.3.3. Pinterest
5.3.4. Instagram
5.3.5. Twitter
5.3.6. Blog firmowy
Rozdział 6. Blogi firmowe – Dominik Kaznowski
6.1. Wprowadzenie
6.2. Charakterystyka blogów firmowych
6.2.1. Różnorodność blogów firmowych
6.2.2. Cele i motywacje
6.2.3. Efektywność
6.3. Jak prowadzić blog firmowy?
6.3.1. Tematy
6.3.2. Treści
6.3.3. Systematyczność
6.3.4. Oryginalność
6.3.5. Ustalenie celu
6.3.6. Właściwe osoby
6.3.7. Komentarze
6.3.8. Wygląd
6.3.9. Odpowiedzialność
6.3.10. Inspiracje
Rozdział 7. Ogród. Dystrybucja treści
7.1. Outreach
7.2. Ego bait
7.3. Publikacje u wydawców
7.4. Jak zwiększać ruch na stronie internetowej
7.5. SEO a dystrybucja treści
7.5.1. SEO kiedyś i dzisiaj
7.5.2. Content marketing to nowe SEO
7.6. Growth Hacking
7.6.1. Wprowadzenie
7.6.2. PS. Kocham Cię
7.6.3. Guest Blogging
7.6.4. Wzywaj do działania
7.6.5. Grywalizacja i współpraca
7.6.6. Komitywa WWW z social media
7.6.7. Bezpłatna edukacja
7.6.8. Testuj umiejscowienie przycisku do udostępniania treści
7.6.9. Webwriting w growth hackingu
7.6.10. Oswajamy Google+
7.6.11. Testuj stronę „o nas”
7.6.12. Pozwól sobie na więcej
7.7. Zautomatyzowana dystrybucja treści
Rozdział 8. Garderoba. Content marketing skierowany do kobiet – Joanna Stopyra
8.1. Kobieta to Twój kluczowy klient
8.2. Rynkowe paradoksy
8.3. Typowa Polka
8.4. Don’t think pink!
8.5. Obszary Twojej marki ważne dla kobiet
8.6. Womanology
Rozdział 9. Poddasze. Przyszłość content marketingu
9.1. Podsumowanie
9.2. Trendy na najbliższe lata
9.2.1. Wideo
9.2.2. Blogowanie na żywo
9.2.3. Custom-content
9.2.4. Self publishing
9.2.5. Liderzy opinii
9.2.6. Najwyższa jakość treści
9.3. Trendy na nieco dalszą przyszłość
9.3.1. Nowe nośniki treści
9.3.2. Google Glass i zakup domu
9.3.3. Inteligentne gadżety
9.3.4. Content przyszłości
9.3.5. Big data – wiemy jeszcze więcej!
9.3.6. Contentowe tu i teraz!