Chciałbyś aby Twoja strona zajmowała pierwszą pozycję w Google na wybraną frazę. Dobra pozycja to gwarancja stałego, bezpłatnego dopływu nowych użytkowników. Jak więc prześcignąć konkurencję i uplasować się na pierwszej pozycji?
Jeżeli liczysz na szybkie rezultaty i magiczne sztuczki, to muszę Cię zmartwić. Dzisiaj nie jest łatwo być chytrym i wykorzystywać luki w algorytmie Google. Jest to nadal możliwe, ale często gra nie jest warta świeczki. Po pierwsze, oznacza to bardzo wiele trudu, co czyni takie działania mniej opłacalnymi. Po drugie, oznacza to zwiększone ryzyko kary.
Jaki jest więc niezawodny sposób na pierwsze miejsce w Google?
SEO to autorytet strony
Zacznij myśleć o swoim pozycjonowaniu i o swojej stronie przez pryzmat jej autorytetu. Kiedy kilkanaście lat temu powstał Google, autorytet poszczególnych stron był oceniany na podstawie liczby linków przychodzących. Z czasem algorytmy ulegały ulepszeniu i dzisiaj pod uwagę brane jest kilkaset różnych czynników.
Google coraz lepiej potrafi ocenić, czy Twoja strona posiada autorytet w swojej dziedzinie. Nie tylko liczy się siła i liczba linków, ale również reputacja autora, czas przebywania użytkowników na stronie, czy też polecenia w mediach społecznościowych.
Google zaczął lepiej odczytywać i wykorzystywać wiedzę o zachowaniach użytkowników:
- Wie, które wyniki w wyszukiwarce są najchętniej klikane.
- Wie, czy użytkownicy po kliknięciu i przejściu na wybraną stronę pozostali tam dłużej.
- Widzi, czy użytkownicy pozytywnie oceniają stronę, polecając ją w Google Plus (+1).
To sprawia, że coraz trudniej budować zaplecza i opierać siłę serwisu o dużą liczbę linków słabej jakości. Jeżeli profil linków przychodzących do serwisu budzi podejrzenia, czyli na przykład przeważają linki słabej jakości, to nie wróży to nic dobrego (niektóre firmy stosujące takie praktyki zostały już dotkliwie ukarane).
Jak budować autorytet strony?
Działania SEO najlepiej opierać o autorytet serwisu. Celem jest więc budowa autorytetu, który dana witryna powinna posiadać w określonej tematyce. Serwis, w którym znajdują się treści związane z content marketingiem, buduje autorytet w dziedzinie content marketingu. Serwis z kosmetykami dla psów, buduje autorytet wokół kosmetyków dla psów.
Jakie przykładowe metody możesz wykorzystać do budowy autorytetu? Najbardziej efektywne i wartościowe sposoby:
- Twórz wysokiej jakości treści. Jeżeli treści są naprawdę dobre, to generują ruch nie tylko z wyszukiwarek.
- Nawiązuj kontakty i publikuj treści w innych serwisach. Tym samym budujesz autorytet i zyskujesz wartościowe linki.
Optymalizacja serwisu
Na powyższej liście Twoich najbardziej efektywnych metod nie ma optymalizacji serwisu. Optymalizacji, czyli wszystkich działań związanych z technicznym dopracowaniem strony, strukturą podstron i architekturą serwisu, perfekcyjnym doborem fraz kluczowych.
Jeżeli serwis jest nowy i nie posiada autorytetu, to optymalizacja nie daje zbyt wiele. Jest jak nowa, perfekcyjnie dopracowana restauracja, zbudowana gdzieś na odludziu. Bez gości i bez renomy.
Najpierw należy się skupić na budowie autorytetu. Nie oznacza to, że nie warto robić optymalizacji. Im większy autorytet serwisu, tym większe efekty da optymalizacja.
Serwis z autorytetem
Co zrobić, kiedy zbudowałeś już autorytet serwisu w danej dziedzinie i jest on doskonale zoptymalizowany?
Możesz wtedy pomyśleć o rozszerzeniu autorytetu na szerszą dziedzinę lub tematy pokrewne. Jeżeli serwis posiada autorytet w niszy kosmetyków dla psów, to może warto budować autorytet w zakresie innych tematów związanych z psami. Serwis o content marketingu możne poszerzyć tematykę i budować autorytet w dziedzinie marketingu.
Podsumowanie
Aby zająć pierwsze miejsce w Google potrzebny jest autorytet. Braku autorytetu w danej dziedzinie nie da się nadrobić doskonałą optymalizacją i wykonaniem serwisu.
W celu budowy autorytetu warto postawić na świetne treści, a także kontakty. Przeczytaj dlaczego świetne treści to nowe SEO.