Narzędzia content marketera

Ostatnia aktualizacja 24 listopada 2016

Socialcrawlytics – zasada działania jest prosta: podajesz adres witryny, a po chwili dostajesz listę jej najczęściej udostępnianych wpisów.

socialcrawlytics

Wiedząc, jaki content jest najczęściej udostępniany na stronie o takim samym audytorium co Twoje, jesteś w stanie lepiej poznać swoich czytelników. Taka wiedza to również kopalnia pomysłów na nowe treści. Socialcrawlytics jest darmowy, a przynajmniej bezgotówkowy, bo za przyjemność korzystania z niego od czasu do czasu będziesz musiał tweetnąć, że z niego korzystasz.

Buzzsumo – dzięki buzzsumo sprawdzisz, jakie artykuły są popularne w mediach społecznościowych. Wystarczy, że wpiszesz konkretny adres strony. Jeżeli nie chcesz ograniczać się do konkretnej witryny, to wpisz frazę np. Content Marketing. Niestety darmowa wersja została mocno ograniczona, a najtańszy płatny pakiet kosztuje 89 dolarów miesięcznie, więc dość sporo. Dodatkowo Buzzsumo miewa problemy ze stronami w języku polskim.

Feedly.com – z jego pomocą możesz śledzić ostatnie wpisy na ulubionych blogach w jednym miejscu. Śmiało można powiedzieć, że Feedly to następca RSSa.

Zapytaj.onet.pl – ludzie, których coś trapi, zadają pytania, a inni ludzie dobrej woli starają się pomóc. Dla Ciebie może to być przede wszystkim kopalnia pomysłów na nowy artykuł, możesz prześledzić, jakie pytania są często zadawane w Twojej niszy, a następnie napisać na ten temat artykuł.

Google autouzupełnianie – wpisując w wyszukiwarce jakąś frazę, Google na podstawie najczęściej wpisywanych zapytań stara się podpowiadać Ci dalszą część zdania.

Wykop oraz inne agregatory – wykop jest ogólnotematyczny, ale sprawdź, czy nie ma podobnych agregatorów w Twojej niszy, które mogą być kopalnią tematów na czasie.

Tworzenie treści

Pocket.com – tworzysz artykuł, chciałbyś się powołać na dane z innego artykułu, który kiedyś czytałeś, tylko gdzie to było? Pocket został stworzony po to, abyś mógł trzymać wszystkie linki do wartościowych treści w jednym miejscu.

pocket

Evernote – to narzędzie do tworzenia notatek. Bardzo przydatne jeżeli akurat czytasz wartościowy artykuł lub książkę i chcesz zanotować najważniejsze rzeczy. Evernote przyda Ci się również wtedy, gdy przez myśl przeleci Ci fantastyczna idea i zechcesz ją szybko zapisać.

Upcloseandpersona.com Twoje audytorium to konkretne osoby, wiedza, do kogo piszesz, pomoże Ci w tworzeniu skutecznych treści. W tym celu przygotuj persony, możesz to zrobić na kartce, w arkuszu lub z upcloseandpersona.com

Audacity – coś dla osób lubiących tworzyć treści w formacje audio. Audacity jest prostym w obsłudze edytorem audio, dzięki któremu nagrasz podcast, wytniesz niepotrzebne fragmenty, dodasz podkład muzyczny. Jest zupełnie darmowy.

Camtasia Studio – podobne narzędzie jak wyżej, z tą różnicą, że jest przeznaczone dla treści video oraz jest płatne. Dostępne są wersje dla PC oraz Mac.

Produktywność

LeechBlock – pisanie dzisiaj to niełatwa sprawa, dawnej na maszynie do pisania nie dało się sprawdzić statusu znajomego na Facebooku. Dzisiaj maszyny do pisania są bardziej rozgarnięte i każą nazywać się komputerami. W dodatku istnieje ryzyko, że w jednej sekundzie zainteresują Cię czymś ciekawszym niż pisanie. Z pomocą przychodzi dodatek LeechBlock dla Firefoxa lub StayFocused dla Chrome, które to blokują czasowo dostęp do wybranych witryn. Teraz możesz się skupić wyłącznie na pisaniu.

Toggl – narzędzie, które pozwoli Ci mierzyć Twoją produktywność. Powie Ci dokładnie, ile czasu spędzasz nad konkretnymi zadaniami. Przykładowo piszesz artykuł, włączasz czas, gdy piszesz, stopujesz, gdy robisz sobie przerwę. Proste narzędzie, dzięki któremu dokładnie wiesz, ile czasu spędzasz produktywnie. Dodatkowo Toggl posiada aplikacje mobilne na Android oraz iOS. To narzędzie polecam każdemu, kto ma problemy z produktywnością. Mi osobiście uświadomiło, jak mało produktywną osobą byłem i zmotywowało mnie to do lepszego wykorzystywania czasu.

toggl

Projektowanie

freeimages.com – jeden z najstarszych banków darmowych zdjęć, dawnej znajdujący się pod adresem sxc.hu. Jeden z moich ulubionych.

PhotoPin.compozwala przeszukiwać miliony zdjęć z serwisu Flickr. Serwis przygotuje też dla Ciebie specjalny kod, który wystarczy tylko wkleić do postu, aby wyświetlić zdjęcie. Zdjęcia są na licencji Creative Commons.

Pixabay.com – darmowe zdjęcia, których możesz użyć, gdziekolwiek zechcesz, włącznie z projektami komercyjnymi. Serwis jest w język polskim, a do pobierania zdjęć nie jest wymagana rejestracja.

Unsplash.com – codziennie 10 zdjęć w wysokiej rozdzielczości, z którymi można zrobić cokolwiek się chce. Niestety nawigacja po serwisie jest mocno ograniczona.

pl.depositphotos.com – płatny bank zdjęć, ale z przystępnymi cenami i dużą bazą. Strona i wsparcie w języku polskim.

IconFinder.com – jeżeli potrzebne Ci będą ikony do projektu, to odwiedź ten serwis.

GraphicRiver.net – bazar ze zdjęciami, ikonami, grafikami, infografikami, logosami itp.

Slideshare – największy zbiór prezentacji w jednym miejscu, wybraną prezentację możesz umieścić na swoim blogu.

slideshare

Awesome Screenshot – dodatek do przeglądarki Firefox lub Chrome, z którego pomocą zrobisz zrzut ekranu.

Recordit.co – program pozwala na nagrywanie swojego pulpitu, następnie na przekształcenie takiego nagrania w animacje w formacie gif, przez co z łatwością możemy ją umieścić na blogu.

PiktoChart – łatwe narzędzie do tworzenia infografik, raportów, banerów oraz prezentacji. Do dyspozycji mamy setki szablonów, ikony oraz zdjęcia.

Easel.ly – program tego samego typu, co poprzedni. Posiada możliwość eksportu infografiki do pdf w darmowej wersji. Nie wszystkie dostępne czcionki obsługują polskie znaki, więc jeżeli zamiast polskich liter pojawiają się kwadraciki, to należy zmienić czcionkę.

Canva – proste i darmowe narzędzie,dzięki któremu zrobisz m.in. Facebookowy nagłówek,  przygotujesz grafikę dla wpisu na bloga lub grafikę dla statusu w portalu społecznośćiowym itp. Aplikacja posiada dość spory zasób darmowych grafik, do tego w bazie znajdziesz płatne grafiki dostępne od 1 dolara.

canva

PicMonkey – prosty w obsłudze i dający duże możliwości edytor zdjęć dostępny z poziomu przeglądarki.

Dystrybucja, promocja treści i media społecznościowe

WordPress – darmowy system pozwalający w łatwy i szybki sposób założyć bloga i publikować w ten sposób treści.

Getresponse.pl – z jego pomocą nie tylko wyślesz newsletter, ale też utworzysz landing page oraz zautomatyzujesz marketing. Co ciekawe, Getresponse jest polskim projektem, który wpierw podbił świat, a następnie przywędrował do Polski.

Freshmail – system, który ma wszystko czego potrzebujesz, by tworzyć efektywne i efektowne kreacje mailingowe.

WhitePress.pl – platforma WhitePress pośredniczy pomiędzy Wydawcami i Reklamodawcami oraz wspiera działania content marketingowe.

Mailchimp.com – jeżeli na start szukasz darmowego programu do obsługi newslettera, to najlepszym wyborem będzie Mailchimp.com, który jest oprogramowaniem darmowym do 2000 zebranych maili, ale musisz się pogodzić z panelem w języku angielskim. Jeżeli chcesz panel w języku polskim, to alternatywą jest polski FreshMail, który to z kolei jest darmowy do 500 maili w bazie.

Facebook Ads – szybki, choć płatny sposób na promocje artykułu. Duża zaletą jest możliwość dokładnego targetowania, do kogo ma trafić reklama.

HootSuite – jedno z moich ulubionych narzędzi, masz możliwość agregowania wiadomości z wszystkich serwisów społecznościowych, planowania wpisów oraz tworzenia raportów.

hootsuite

Buffer App – alternatywa dla HootSuite. Z pomocą Buffera opublikujesz swój status we wszystkich większych serwisach społecznościowych. Możesz także zaplanować publikacje statusów z przyszłymi datami, a Buffer sam zadba o publikację w odpowiednim czasie.

zblogowani.pl – agregator treści blogowych, podzielony na kategorie. Po zarejestrowaniu i dodaniu bloga serwis za pomocą kanału RSS pobiera informacje o Twoich wpisach, następnie wyświetla tę informację użytkownikom serwisu.

Circular.io – Buffer w wersji open source, pozwala na planowanie i automatyczną publikację wpisów, niestety tylko na Twitterze. Program jest całkowicie darmowy.

TweetDeck  – oficjalne narzędzie do zarządzania kontem od Twittera, dla bardziej zaawansowanych użytkowników, szczególnie przydatne, gdy prowadzisz kilka kont.

tweetdeck

Pay with a Tweet – użytkownik, aby dostać dostęp do Twoich materiałów, np. raportu w formacje pdf, najpierw musi o tym zatweetować.

sentione.pl – narzędzie do monitorowania tego, co mówią o Tobie w Internecie. Jeżeli jesteś blogerem, mam dla Ciebie dobrą wiadomość: możesz korzystać z niego za darmo.

brand24.pl – podobnie jak sentione, brand24 monitoruje Internet, abyś wiedział, co mówią o Tobie w sieci. Wszystkie wzmianki w jednym miejscu, bardzo przydatne narzędzie.

Wtyczki do WordPressa

Yoast SEO – moja ulubiona i jedna z najlepszych wtyczek SEO, jakie są dostępne dla WordPressa. Oprócz podstawowej funkcjonalności, które oferują też inne tego typu wtyczki, wielką zaletą Yoast SEO jest to, że analizuje i podpowiada Ci, co należy zrobić, aby Twój nowy wpis był zoptymalizowany pod wyszukiwarki.

Digg Digg– dodaje do każdego opublikowanego wpisu pływający pasek z przyciskami udostępniania, jedna z najpopularniejszych wtyczek tego typu.

diggdigg

Flare – alternatywa dla Digg Digg. Pozwala na dodanie pływającego paska z przyciskami do udostępniania oraz umieszczenie ich nad lub pod artykułem, niestety plugin nie jest już rozwijany.

NextScripts: Social Networks Auto–Poster – automatycznie opublikuje Twoje wpisy w mediach społecznościowych.

Click to Tweet – fajnie jest dać swoim czytelnikom możliwość zatweetowania pojedynczego zdania z swojego artykułu i w sumie to właśnie robi ta wtyczka. Masz możliwość utworzenia w dowolnym miejscu ramki z tekstem, który to użytkownik może w łatwy sposób zatweetować.

Yet Another Related Posts Plugin (YARPP) – po aktywacji wtyczki pod każdym Twoim wpisem zaczną się wyświetlać tytuły wpisów powiązanych tematycznie. Dzięki temu zabiegowi wydłużysz czas spędzony przez użytkowników na Twoim blogu. Użytkownik po przeczytaniu Twojego wpisu, zamiast zamknąć Twojego bloga, prawdopodobnie zainteresuję się Twoim innym artykułem i zostanie na dłużej. W taki właśnie prosty sposób zwiększysz zaangażowanie czytelników.

Pin It Button – dodaje do zdjęć przycisk Pinteresta.

Editorial Calendar – prosty kalendarz, dzięki któremu zaplanujesz publikacje wpisów w czasie.

editorialcalendar

CoSchedule  – bardziej zaawansowany kalendarz publikacji, płatny.

Jetpack by WordPress.com – wtyczka składająca się z modułów, które mogą znacznie ułatwić Ci życie, m.in:

  • Automatyczne publikowanie nowych wpisów w mediach społecznościowych.
  • Statystyki.
  • Rozszerzanie wbudowanych w WordPressa komentarzy o możliwość logowania się za pomocą kont w serwisach Facebook, Twitter, Google+ i WordPress.com.
  • Automatyczne dodanie przycisków udostępniania pod każdym wpisem.

Aby korzystać z Jetpacka, konieczna jest rejestracja na WordPress.com

Wp Super Cache – zainstalowanie tego pluginu cachowania gorąco Ci polecam z 2 powodów:

  • Twoja strona będzie się ładowała szybciej, co zadowoli nie tylko Twoich czytelników, ale również Google, które zwraca na ten parametr szczególną uwagę.
  • Odciąży Twój serwer, zmniejszy zużycie procesora oraz transferu.

BluBrry Powerpress – jeżeli masz zamiar prowadzić podcast, to ta wtyczka ułatwi Ci życie.

Networking i budowanie zasięgu

Followerwonk – bardzo dobre narzędzie do wyszukiwania influencerów na Twitterze. Wpisujesz słowo kluczowe np. social media, ustawiasz lokalizację jako Polska i dostajesz listę wszystkich osob, które w profilu mają frazę „social media”. Listę możesz posortować według liczby obserwatorów. Do dyspozycji masz również zakładkę, dzięki której dokonasz analizy swoich obserwatorów.

followerwonk

 

twitter.com/i/discover – wyświetla treści z Twittera na podstawie Twoich zainteresowań.

Gmail odpowiedzi bazujące na szablonach – budowanie zasięgu bloga oraz networking to w głównej mierze praca z pocztą email. Jeżeli korzystamy z Gmaila, to możemy aktywować dodatek o nazwie „Odpowiedzi bazujące na szablonach”, który to, jak nazwa wskazuje, pozwoli nam tworzyć szablony odpowiedzi. Aby go aktywować, wejdź w Ustawienia, następnie w zakładkę Laboratorium, tam odszukaj i aktywuj dodatek „Odpowiedzi bazujące na szablonach”.

Riffle – dodatek do przeglądarki Chrome, dzięki któremu sprawdzisz, ile średnio re-tweetów dostaje dany influencer oraz które tweety były najpopularniejsze.

Twitonomy – kompletne statystyki tweetów, followersów, hashtagów naszego konta na Twitterze oraz wiele więcej.

Commun.it – to platforma, która pomoże Ci wdrożyć strategię działania na Twitterze. Podpowie, które tweety powinieneś udostępnić na swoim profilu, komu podziękować za re-tweeta, a komu za zostanie nowym obserwującym.

TweetReach – podaj link, nazwę użytkownika lub hashtag, a TweetReach wyświetli Ci na jego temat raport. Dzięki temu dowiesz się m.in. jaki jest zasięg twojego postu na Twitterze oraz czy i jacy influencerzy o nim tweetowali.

Facebook Post Planner – zaplanujesz publikacje postów na Facebooku, ale również sprawdzisz, jakie treści są popularne.

wolframalpha.com/facebook/ – szczegółowe statystyki Twojego profilu (nie obsługuje stron biznesowych). Dowiesz się z nich:

  • Jaki typ treści najczęściej udostępniasz.
  • Poznasz dokładne statystyki postów, m.in. długości postów, najbardziej lubiane posty itp.
  • Zobaczysz mapkę z siecią swoich znajomych.
  • Dowiesz się, kto jest najstarszy, a kto najmłodszy i wiele więcej.

wolframalpha

Likealyzer – przenalizuje Twój FanPage, poda Ci jego statystyki oraz zalecenia, co zrobić, aby uczynić go jeszcze lepszym.

ShareTally.co – zasada działania jest prosta, podajesz link do postu, a po chwili dostajesz dokładne statystki udostępnień.

Google Analytics – dzięki tym statystkom dokładnie wiesz, ile odsłon zanotował Twój wpis, ile unikalnych osób go odwiedziło oraz ile czasu spędzli na jego czytaniu. Jeden z najlepszych, a w dodatku darmowy system statystyk dla Twojej strony lub bloga.

Yesware – dodatek do poczty Gmail, dzięki któremu sprawdzisz, czy wysłany email został otwarty, a link znajdujący się w nim kliknięty. Jeżeli wysłany przez Ciebie email nie został otworzony i nie dostałeś odpowiedzi, Yesware powiadomi Cię o tym w wyznaczonym przez Ciebie czasie, np. 2 dni po wysłaniu przez Ciebie maila.

Opracowanie: Tomasz Adamiec

O Autorze: Tomasz Adamiec prowadzi bloga o marketingu zenmarketing.pl oraz jest autorem darmowych poradników marketingowych, które możesz pobrać tutaj.

JESZCZE WIĘCEJ NARZĘDZI CONTENT MARKETERA

Praca content managera to tworzenie treści, następnie ich dystrybucja, remiks i znowu promocja. Oto 10 darmowych narzędzi content marketingowych, które ułatwią i uprzyjemnią codzienne czynności content managera.

1. Timeline

Darmowe narzędzie, które sprawi, że nudna historia nabierze atrakcyjnej formy wizualnej. Gotowy już timeline możesz embedować na dowolnej stronie, co jest nieocenione, jeśli chodzi o filozofię inbound marketingu. Poniżej zobacz wideo tutorial, który pokazuje jak działa Timeline, a następnie gotowe rozwiązanie.

2. PicMonkey

Obróbka zdjęć, tworzenie kolaży, retusz, tworzenie cytatów z grafikami… Wszystko o czym może pomarzyć content manager w jednym miejscu. PicMonkey cieszy również oko estetyką, w której jest utrzymany.

3. Ahalogy

Aplikacja, która wzniesie Twoje działania Pinterestowe na wyżyny. Dzięki Ahalogy zaplanujesz i wypromujesz swoje Piny oraz poszerzysz zasięg swojej tablicy. Ten content hub okaże się kopalnią bez dna, jeśli chodzi o komunikację wizualną marki.

4. Gramblr

Jeśli należysz do perfekcjonistów, szczególnie w przypadku dodawanych zdjęć i kreowania wizerunku, to ta aplikacja jest dla Ciebie. Gramblr umożliwi Ci dodawanie zdjęć na Instagrama… bez smartfona! Prosto z Twojego komputera.

gramblr

5. TagsForLikes

Jeśli Twoja grupa docelowa #hashtagiem stoi, to wiesz jak uciążliwe bywa wpisywanie kilku, a czasem i kilkunastu słów z krzyżykiem. Trudno w to uwierzyć, ale ktoś wpadł na pomysł hashtagowych gotowców!

tagsforlikes

6. MindNode

#visualthinkig, #mindmaping, #mapymentalne, #komunikacjawizualna… ops! To już przecież nie Tags For Likes! MindNode to narzędzie, które świetnie sprawdzi się w prezentacji treści na stronie, ale okazuje się również idealne do codziennej pracy.

mindnode

7. Pocket

Ile to razy content manager trafia na ciekawą treść i obiecuje sobie, że jeszcze do niej wróci? Oh, setki… Pocket będzie za nas pamiętał treści, do których warto wrócić. Koniec z przekopywaniem się przez historię wyszukiwania i inne karkołomne czynności, które miały odpowiedzieć na pytanie „gdzie ja to czytałam?!”. Zapisuj treści „na później” i wyjmuj z Pocketa.

Introducing Pocket from Pocket on Vimeo.

8. Resize.it

Tyle serwisów społecznościowych, tyle zdjęć profilowych, tyle parametrów do ogarnięcia… Resize.it choć trochę ułatwi życie content managera poprzez szybką obróbkę zdjęć i dopasowanie ich do odpowiednich wymiarów. Szybko i łatwo!

9. Foter.com

Jeśli masz problem z czerpaniem zdjęć do zilustrowania swoich tekstów, to Foter rozwiąże go raz na zawsze. Darmowa baza zdjęć, również do zainstalowania jako wtyczka w WordPress. Dodawanie zdjęć do postów nie może być już łatwiejsze.

10. Planer słów kluczowych Google

Tworzenie contentu jest ściśle powiązane z odpowiednio dobranymi słowami kluczowymi. Aby Twój SEO copywriting był skuteczny, użyj planera słów kluczowych. Zobacz czego szukają Twoi użytkownicy i w jaki sposób używać fraz w swoich tekstach. Treści marketingowe mają być przede wszystkim skuteczne, a odpowiednie keywordy to jeden z tych elementów, który o tym decyduje.

BONUS: Narzędzia content marketingowe, które możesz (lub powinieneś) już znać:

  1. Issuu – zmień swoją treść na atrakcyjniejszą formę i udostępniaj znajomym
  2. Meme Generator – bezcenne narzędzie w czasach, kiedy memy zbierają największe zaangażowanie
  3. ThingLink – z tym narzędziem treść nabiera interaktywnego wymiaru
  4. Whereisthefold.com – zobacz gdzie znajduje się linia zanurzenia Twojej strony internetowej
  5. Infogr.am – tworzenie infografiki bez żadnych umiejętności graficznych!
  6. PowToon – popularne narzędzie do tworzenia animacji

Komentarze na temat “Narzędzia content marketera

  1. Brakuje tylko narzędzi typu Ahrefs, Majestic, SEMstorm i Senuto, Similarweb które są niezwykle przydatne, gdy chcemy publikować treści gościnne i jednocześnie zależy nam na tym, aby budować widoczność w Google. Narzędzia te przydają się także we wstępnej ocenie ruchu na stronie, na której myślimy o publikacji, gdy robimy research.

  2. Pingback: Przewodnik po gościnnym blogowaniu -

Skomentuj Szymon Słowik Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *