Podczas gdy Publicis Groupe ogłosiło, że – w ramach oszczędności – nie będzie brało udziału w konkursach reklamowych, w Cannes trwał festiwal tych najlepszych. Czy jest się czym inspirować?
Branża marketingowa ma przed sobą wiele wyzwań. Pęd za nowoczesnością często gubi przekaz, a niektórzy uważają, że jedynym słusznych przekazem jest i tak… produkt (świetnym tego przykładem jest podejście Pepsi i ich wewnętrzna agencja reklamowa). Patrząc na nagrodzone kampanie i te, które były faworytami w Cannes, można dojść do wniosku, że – poza odsłonami społecznymi – jest bardziej produktowo, a logo znowu jest większe.
To samo dotyczy content marketingu. Samo tworzenie nie wystarczy, jeśli nasz przekaz ma być skuteczny – content już nie działa, to co działa to content marketing!
Kreatywne kampanie, które trzeba znać:
Fearless Girl
Najwyższe podium i kilkanaście nagród w kieszeni z samego Cannes. „Fearless Girl”, State Street Global Advisors, McCann Nowy Jork. To kolejny rok w Cannes, w który siła kobiet w przekazie jest nie tylko nagradzana, ale też dostrzegana. Femvertising rośnie w siłę i nie da się już dłużej mówić, że „problem nierówności nie istnieje”. Nie w czasach Trumpa, nie w czasach organizowania #CzarnegoProtestu.
Nike: What are girls made of?
Ariel: Share the loud
Nie wiem czy kampania Ariela (z Indii) była na tegorocznym Cannes na short list, ale była omawiana na jednej z prezentacji. Z pewnością warto spojrzeć na przekaz. Może wydawać się banalny, ale każdy kto zna sytuację kobiet w Indiach wie, że to wielki krok edukacyjny.
We’re The Superhumans
Ikea: Cook This Page
Amnesty International: The Refugee Nation
Old Spice: Smell Em Who’s Boss
Polska na Cannes Lions 2017:
Axa: Smart Bell
Agencja FCB Warsaw zdobył za tę kampanię dwa lwy: srebrny w kategorii Lions Health-Health&Wellness oraz brązowy w kategorii Radio.
Brązowego Lwa zdobyła również kampania Allegro „English for beginners”, ale tę wszyscy już doskonale znają 🙂