Kreatywne inspiracje z Cannes Lions 2017

Podczas gdy Publicis Groupe ogłosiło, że – w ramach oszczędności – nie będzie brało udziału w konkursach reklamowych, w Cannes trwał festiwal tych najlepszych. Czy jest się czym inspirować?

Branża marketingowa ma przed sobą wiele wyzwań. Pęd za nowoczesnością często gubi przekaz, a niektórzy uważają, że jedynym słusznych przekazem jest i tak… produkt (świetnym tego przykładem jest podejście Pepsi i ich wewnętrzna agencja reklamowa). Patrząc na nagrodzone kampanie i te, które były faworytami w Cannes, można dojść do wniosku, że – poza odsłonami społecznymi – jest bardziej produktowo, a logo znowu jest większe.

To samo dotyczy content marketingu. Samo tworzenie nie wystarczy, jeśli nasz przekaz ma być skuteczny – content już nie działa, to co działa to content marketing!

Kreatywne kampanie, które trzeba znać:

Fearless Girl

Najwyższe podium i kilkanaście nagród w kieszeni z samego Cannes. „Fearless Girl”, State Street Global Advisors, McCann Nowy Jork. To kolejny rok w Cannes, w który siła kobiet w przekazie jest nie tylko nagradzana, ale też dostrzegana. Femvertising rośnie w siłę i nie da się już dłużej mówić, że „problem nierówności nie istnieje”. Nie w czasach Trumpa, nie w czasach organizowania #CzarnegoProtestu.

Nike: What are girls made of?

Ariel: Share the loud

Nie wiem czy kampania Ariela (z Indii) była na tegorocznym Cannes na short list, ale była omawiana na jednej z prezentacji. Z pewnością warto spojrzeć na przekaz. Może wydawać się banalny, ale każdy kto zna sytuację kobiet w Indiach wie, że to wielki krok edukacyjny.

We’re The Superhumans

Ikea: Cook This Page

Amnesty International: The Refugee Nation

Old Spice: Smell Em Who’s Boss

 

 

Polska na Cannes Lions 2017:

Axa: Smart Bell

Agencja FCB Warsaw zdobył za tę kampanię dwa lwy: srebrny w kategorii Lions Health-Health&Wellness oraz brązowy w kategorii Radio.

 

 

Brązowego Lwa zdobyła również kampania Allegro „English for beginners”, ale tę wszyscy już doskonale znają 🙂