Wdrożenie i prowadzenie bloga firmowego

Korzyści z prowadzenia bloga firmowego

Prowadzenie firmowego bloga pozwala osiągnąć trzy najważniejsze korzyści, choć to nie jedyne atuty:

  1. Wzmocnienie działań SEO (lepsze pozycjonowanie strony w Google).
  2. Budowanie wizerunku marki jako lidera branży i trendsettera.
  3. Pozyskiwanie leadów i klientów.

Blog firmowy daje jednak znacznie więcej i jest długofalową sprawdzoną inwestycją w działania marketingowe. Jeżeli nie jesteś przekonana/y do tego, to zobacz więcej w naszym tekście.

CZYTAJ WIĘCEJ:

3 powody dla których musisz mieć bloga firmowego

Wdrożenie bloga firmowego

Jednym z większych wyzwań w prowadzeniu bloga firmowego jest znalezienie pomysłów na wpisy, które będą nie tylko interesujące, ale także skuteczne z perspektywy działań content marketingowych. Najlepiej przejść przez proces, który usystematyzuje naszą wiedzę o marce, o grupie docelowej czy o kluczowych frazach, a to pozwoli nam działań nie tylko z charakterem, ale także z osiąganiem celów. Kroku procesu to:

KROK 1: Strategia komunikacji marki

KROK 2: Persony

KROK 3: Mapa słów kluczowych oraz intencji odbiorców

KROK 4: Cele content marketingowe oraz wskaźniki pomiaru

KROK 5: Kalendarz wydawniczy oraz style book

We wpisie poniżej zobaczysz rozwinięcie tych kroków, ale także pomysły na formuły, których używać we wpisach na blogu firmowym.

CZYTAJ WIĘCEJ:

Jak znaleźć pomysł na prowadzenie bloga firmowego

Jak zbudować personę w content marketingu

Skąd czerpać inspiracje do tworzenia treści w content marketingu

Prowadzenie bloga firmowego krok po kroku

Skuteczny blog firmowy zdecydowanie będzie się różnił od większości blogów, które znamy jako te lifestyle’owe – o podróżach, jedzeniu czy rodzicielstwie. Blog firmowy rządzi się swoimi prawami. Podobnie jak w przypadku wdrożenia bloga, tak samo w jego prowadzeniu warto stosować sprawdzone schematy. Chodzi przecież o osiąganie jasnych celów.

Przykładowy schemat skutecznego wpisu może wyglądać następująco:

  • Obietnica.
  • Wprowadzenie.
  • Argumentacja.
  • Kontrargumentacja.
  • Zwycięstwo argumentacji.
  • Podsumowanie.
  • Call to action i zakończenie.

We wpisie poniżej zobacz więcej wskazówek i rób to jeszcze lepiej.

CZYTAJ WIĘCEJ:

Jak prowadzić skutecznego bloga firmowego

Tytuły postów na blogu firmowym

To od tytułu tekstu na blog zależy jego sukces. Większość osób czyta nagłówki, ale już niewiele z nich wchodzą z linki. Co więcej, w content marketingu przeważnie ruch na stronę ściągamy z wyszukiwarki, dlatego tak ważne jest umiejętne formułowanie tytułów. Nie tylko skutecznych pod kątem klikalności, ale także pod kątem pozycjonowania (SEO).

CZYTAJ WIĘCEJ:

Webwriting na blogu firmowym

Odpowiednia forma podania treści jest kluczowa dla odbiorcy w podjęciu decyzji czy zostanie z nami na dłużej czy szybko opuści stronę i nawet nie zacznie czytać. Nie ma co się czarować – jeśli serwujemy użytkownikowi tzw. blachę tekstu, która nie ma podziału na akapity, nie ma śródtytułów, wypunktować czy chociażby wyboldowań w tekście, to wygląda to na tyle źle i zniechęcająco, że po prostu tracimy odbiorców.

Wprowadzenie zasad webwritingowych jest zatem obowiązkowe w prowadzeniu skutecznego bloga firmowego, by nasi odbiorcy z przyjemnością mogli czytać prezentowane przez nas treści.

CZYTAJ WIĘCEJ: