Jak znaleźć pomysły na prowadzenie bloga firmowego

Ostatnia aktualizacja 22 kwietnia 2021

Blog firmowy buduje wizerunek firmy, wspiera zbieranie leadów, a wreszcie zwiększa sprzedaż. Tylko jak robić to dobrze? Zobacz jak prowadzić bloga firmowego, by działał na korzyść Twojej firmy!

Pisałam już o tym jakie są 3 powody, dla których musisz mieć bloga firmowego. Przypomnijmy, że są to:

  1. Wzmocnienie pozycji w wyszukiwarkach.
  2. Budowa pozycji eksperta w swojej dziedzinie.
  3. Konwersja i sprzedaż.

Jakiś czas temu pisaliśmy także o tym, że prowadzenie bloga firmowego o… firmie, nie jest najlepszym pomysłem. Takie podejście jest jak nieudana randka egocentryków, na której każdy chce opowiadać tylko o sobie. A przecież blog jest po to, by budować relację między firmą a klientem. By prowadzić dialog i skracać dystans. Dobrze prowadzony blog powinien być zatem jak randka firmy z klientem i oczywiście inicjatywa w tym układzie należy do firmy.

O czym pisać bloga firmowego?

Aby dobrze odpowiedzieć sobie na to pytanie, musimy wiedzieć po co w ogóle firma zakłada bloga. Niezbędne tutaj są:

Obok celów biznesowych blog powinien być miejscem budowania społeczności wokół marki, relacji między firmą a klientami, ale także bezpośrednio między klientami.

Blog może dostarczać wiele cennych informacji o produkcie i firmie, ale nie w bezpośredni sposób. Lepiej postawić na edukację czy rozrywkę, zamiast nachalnie sprzedawać produkt. Content marketing powinien być dialogiem i wartością dla odbiorców.

13 pomysłów na posty blogowe

Jeśli z trudem przychodzi ci zaplanowanie kalendarza wydawniczego (planu postów), to lista z formułami postów może okazać się pomocna. Oto 13 pomysłów na to, jak mogą wyglądać posty na blogu firmowym, by były chwytliwe, ale jednocześnie wartościowe.

  1. Teksty poradnikowe (Jak zrobić…) i rozwiązania problemów
  2. Wywiady
  3. Recenzje produktów, usług
  4. Testy konsumenckie
  5. Zestawienia (25 najlepszych… etc.)
  6. Porównania produktów lub usług oraz rankingi
  7. Sylwetki inspirujących osób
  8. Podsumowania roku/miesiąca etc.
  9. Prognozy czy omówienia trendów
  10. Case Studies firmy
  11. Relacje z wydarzeń i konferencji
  12. Od A do Z – alfabet danej branży/tematyki/problematyki
  13. Posty gościnne od ekspertów z danej branży

Jak to robią inni? Przykłady blogów firmowych

Oto cztery przykłady udanego podejścia do prowadzenia bloga firmowego.

1) FreshMail

Blog FreshMaila, firmy oferującej platformę do email marketingu, to ogromna wartość merytoryczna nie tylko dla klientów FreshMaila. Wpisy na blogu obejmują szereg zagadnień e-marketingowych – praktyczne rozwiązania, konkretne wskazówki czy dobre praktyki. Autorzy, eksperci w swojej dziedzinie, nie ograniczają się tylko do pisania o email marketingu. Takie podejście buduje wizerunek FreshMaila jako firmy nowoczesnej, otwartej, z szerokim spojrzeniem na branżę i trendy.

2) Adobe

Blogi Adobe – bo firma ma ich kilka – to również przykład blogów edukacyjnych, wyspecjalizowanych w danych produktach. W postach znajdziemy setki porad i wskazówek jak korzystać z narzędzi Adobe, a to wszystko okraszone przykładami wizualnymi.

 3) Dilmah

O herbacie można pisać wiele. Rodzaje herbat, sposoby parzenia, właściwości itd. itd. Marka Dilmah postawiła jednak na styl życia kojarzący się z herbatą – kojąca muzyka, slow life, minimalizm, natura, wyciszenie. W klimat treści wpisuje się również wizualna strona bloga. Pomysł z ogromnym potencjałem, ale czekamy na więcej wpisów 🙂

 

A jakie blogi firmowe Ty czytasz? Zostaw link w komentarzu!

BLOG FIRMOWY – CZYTAJ WIĘCEJ:

1. 3 powody, dla których musisz mieć blog firmowy 

2. Jak prowadzić skutecznego bloga firmowego

3. Jak znaleźć pomysł na prowadzenie bloga firmowego (czytasz aktualnie)

Jeden komentarz na temat “Jak znaleźć pomysły na prowadzenie bloga firmowego

  1. Cześć! Do najważniejszych powodów prowadzenia bloga firmowego dodałbym bezwzględnie – poprawa pozycji w wyszukiwarce.

    Czasy są takie, że w internecie mamy coraz więcej różnych stron internetowych, przez co trudno się wyróżnić. Prowadząc bloga firmowego powiększamy bazę fraz kluczowych, na jakie pozycjonuje się nasza witryna. Dzięki temu z czasem docierają do nas klienci z różnych miejsc, na różne sposoby.

    Wiele firm prowadzi tylko sekcję aktualności na swoich stronach. Niestety, wielu przedsiębiorców jeszcze nie do końca rozumie, że strona internetowa powstaje głównie z myślą o klientach pozyskiwanych organicznie. Osoba, która trafia do nas z Google, poszukuje rozwiązania jakiegoś problemu. W sekcji newsów o firmie raczej nie znajdzie satysfakcjonującej odpowiedzi, co szybko zakończy się opuszczeniem strony.

    Co do inspirujących blogów firmowych, dodałbym jeszcze Semrush, Hubspot i Ahrefs – te firmy prowadzą naprawdę świetne blogi. Jest dużo wiedzy, produkty pokazane w praktyce, itp.

    No i pamiętajmy o regularności, bo nie da się zbudować silnej pozycji w wyszukiwarce, jeśli treści będą się pojawiały tylko od wielkiego dzwonu. Google uwielbia świeży content, więc warto przyjąć pewien harmonogram publikacji, np. 2-3 razy w miesiącu, co na początek w zupełności wystarczy. Po roku mamy już około 40 merytorycznych artykułów, które szybko zaczną generować odwiedziny. Naprawdę warto!

    Pozdrawiam serdecznie!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *