Dziennikarska zasada 5 pytań w copywritingu

Ostatnia aktualizacja 13 listopada 2016

Jeżeli zajmujesz się pisaniem tekstów, to Twoim zadaniem jest zaspokojenie potrzeby na wiedzę czy informację Twoich czytelników. Pomoże Ci w tym dziennikarska zasada 5 pytań.

W tekście informacyjnym, w przeciwieństwie do szeroko pojętej publicystyki, zależy nam na otrzymaniu podstawowych, najważniejszych informacji dla danego wydarzenia. Świetnym sposobem na odpowiednią konstrukcję tekstu, aby nie pominąć żadnego wątku, a jednocześnie prowadzić swojego czytelnika po tekście, jest zasada 5 pytań.

  • Co?
  • Kto?
  • Gdzie?
  • Kiedy?
  • Dlaczego? / Po co? / W jakim celu?

Jeżeli zadamy sobie w czasie pisania tekstu te pytania (istotna jest również kolejność), to możemy być spokojni, że przekazaliśmy najistotniejsze informacje naszemu odbiorcy.

Zasada 5 pytań sprawdzi się w tekstach informacyjnych, relacjach czy też zapowiedziach. Jej połączenie z zasadą odwróconej piramidy to przepis na dobry i solidny tekst.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *